כחלון: בעד סטטוס קוו נגד חוק שבת עוקף בג"צ

איתי גדסי 5 Comment on כחלון: בעד סטטוס קוו נגד חוק שבת עוקף בג"צ

שר האוצר, משה כחלון, מצהיר הבוקר כי לא ייתן יד לחוק עוקף בג"צ גם לא בנוגע לסגירת עסקים בשבת כמענה לפסיקת בג"ץ המכשירה את חוק העזר העירוני בתל אביב | מנגד אומר השר "אני בעד שמירה על הסטטוס קוו"

שר האוצר, משה כחלון צילום: שלומי כהן, פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בעוד החרדים מנסים להשיג תמיכה בחקיקה שתגביל את העיריות מלפתוח עסקים בשבת, ואף חלקם סוברים כי יש צורך לבטל את חוק העזר העירוני בתל אביב שמתיר פתיחת עסקים בשבת, מצהיר הבוקר השר כחלון בריאיון ל"כלכליסט" כי לא יתן יד לחוק עוקף בג"צ שיבטל את הפסיקה בתל אביב.

כחלון אמר לכלכליסט כי "לא תהיה פסקת התגברות (חקיקה שמאפשרת לעקוף חוק שבג"ץ פסל), לא בחוק השבת ולא בשום חוק אחר". אך הצהיר כי "בעניין השבת אני בעד שמירה על הסטטוס קוו".

נציין כי אמש אמר השר אלי כהן מכולנו דברים דומים, ואמר כי הוא בעד שמירה על הסטטוס קוו בעניין השבת. השרה איילת שקד הצהירה אף היא כי "באשר לחוק העזר העירוני המתיר פתיחת חלק מהחנויות בשבת, היתה תמימות דעים באשר למצב השבת בעיר תל אביב".

בראיון ל"קול חי" אמרה השרה שקד כי על אף שהיא אינה שומרת שבת, היא תומכת בחקיקה ובסטטוס קוו שישמור על יום השבת. אך אמרה כי לא בטוח שניתן יהיה לשנות את תל אביב, שכן היא "מדינה בפני עצמה".

הנציגים החרדים מצהירים עדיין כי בכוונתם לחוקק את חוק השבת, וחוק שיחזיר לשר דרעי את היכולת לבטל חוקי עזר עירוניים הקשורים לשבת, בהתאם להסכמים הקואליציוניים הקובעים שמירת הסטטוס קוו הקיים.



5 תגובות

מיין תגובות
  1. 5

    האם נאמר שכחלון הוא שומר מסורת רק בדיבורים ?
    האם כחלון הוא בעצם אוהב את בג"ץ ואת השמאל הקיצונים יותר מאת האלוקים ?
    האם נאמר שכחלון הוא הזרזיר שהלך אל העורב ? ………………………

  2. 4

    זו רחל עזריה שמדברת מתוך גרונו של כחלון

  3. 3

    כחלון נשמע יותר מפחד מהבג"צ מאשר מכבד אותו, זה נשמע שיש לו ממה לפחד. מעניין אם הוא מסתיר משהו שהציבור לא יודע…

  4. 2

    אין בעיה רקצת כסף לישיבות ואין שום משבר.
    כחלון שחרר לחרדים כמה גובות והכול מתסדר